torsdag 20 oktober 2011

Ny bloggadress för Åke Bonniers blogg

Hej alla bloggläsare,
Det var inte så enkelt som jag  och vår it-expert trodde! Det gick inte att automatiskt överföra från min nuvarande blogg till bloggen under Svenska kyrkans bloggplattform. Därför vill jag igen upprepa adressen till min nya blogg så att Du kan lägga den som en favorit eller på annat sätt hantera den. För visst vill Du även i fortsättningen läsa vad jag tänker och ibland säger och alltid tycker?!Här finns den och redan nu har den ett nytt inlägg som Du inte kan läsa på denna blogg. Själva adressen är http://blogg.svenskakyrkan.se/akebonnier/

Välkommen in på Svenska kyrkans bloggportal!

Allt gott i höstregnet!

Åke

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag befarar nu att i och med att varje inlägg nu måste godkännas innan det publiceras kommer tyvärr den spontanta reaktionen och de pågående direkta dialogerna och diskussionerna gå förlorade. Detta då det kan ta flera timmar, ja mer än det innan inläggen publiceras.

/Robin

Åke Bonnier sa...

Jag ska se om detta går att åtgärda. Jag har själv noterat det och försökt allt vad jag kunnat. Ska kontakta den ansvarige i Kyrkans Hus i Uppsala. Hoppas på det bästa.

Åke

Anonym sa...

Låter bra Åke. Styrkan i din blogg är ju att du inte är så lättkänslig för att folk tycker rejält olika ibland. Andra hade gått in och börjat sortera. Där har du hög tolerans, något du har min respekt för.

/Robin

LFL sa...

Jag skulle uppskatta väldigt mycket om bloggen blir modererad.

För det första har Bonnier ingen skyldighet att publicera kritik mot sig själv. Och har i varje fall rätt att bestämma gränserna själv.

För det andra ska en Svk-prästblogg inte användas för katoliker som vill spy sin galla över Svk. Det blir i längden väldigt tröttsamt, och fungerar som censur för den diskussion som andra vill föra.

För det tredje ska inte en obegränsad yttrandefrihet för vissa användas för att skrämma bort andra från debatten genom den typ av förnedrande personomdömen som denne katolik använder för att censurera kritik mot Katolska kyrkan. Det har gått för långt när man inte får framföra klassisk luthersk kritik mot katolicismen.

För det fjärde vill jag inte se detta ständiga malande om homoäktenskapen från personer som inte ens år medlemmar i Svk i debatter som handlar om annat, bara för att bevisa hur genomdålig Svk är.

För det femte är det lätt, speciellt i en diskussion som har ett högt tempo, att helt enkelt missförstå vad andra skriver, med risk för onödiga personangrepp som följd.

Blir man utsatt för detta, ställs man inför ett svårt val att låta påståendena mot en själv stå oemotsagda, eller att gå i svaromål med risk för en ännu mer inflammerad debatt.

Snälla Åke, "censur" kan faktiskt vara ett sätt att skydda yttrandefriheten för ALLA.

Martin Garlöv sa...

Välkommen Åke till Svenska Kyrkans Bloggportal. Den är som portalen på en medeltida katedral. Här är vi uppradade, figurer av olika form och fason. Någon moderering av kommentarer behövs inte. För portalens bloggar används helt vanliga Wordpress med alla de inställningar som kan behövas för att hålla öppet med bevarad säkerhet. Hälsningar Martin Garlöv, redaktör för bloggen Livet i Svenska Kyrkan

Anonym sa...

Hur känner Biskop Åke Bonnier inför följande citat från Bibeln?
"Matt. 19:23 Jesus sade till sina lärjungar: ”Amen säger jag er: det är svårt för en rik att komma in i himmelriket. 24 Ja, jag säger er: det är lättare för en kamel att komma igenom ett synålsöga än för en rik att komma in i Guds rike.”
Min fråga är egentligen går det att "förena din tro" med ovanstående citat? Vad driver dig egentligen??
+Pax et bonum+