torsdag 16 september 2010

Glöm inte att rösta på söndag!

Jo, det är viktigt att alla vi som har rösträtt går iväg (i den mån det inte redan är gjort) och röstar på söndag! Och rösta då på något av de partier som redan sitter i riksdagen - inte på något annat. Ni förstår säkert vad jag menar. Det är viktigt med en regering som värnar om ett multikulturellt och faktiskt också multireligiöst Sverige där jag som kristen fullt ut får leva min kristna tro och mina judiska och muslimska systrar och bröder får leva sin tro. Låt oss värna och arbeta för än en mer öppen och generös flyktingpolitik. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: Vi har råd! Sverige har råd att vara generös. Vi har råd att både dansa kring midsommarstång och fira Ramadan, att fira jul och fira Chanukka. Jag är stolt över att vara en bekännande kristen i en stad och ett land där andra religiösa utövare och ateister kan få leva sin övertygelse helt och fullt i respekt för oliktänkande. Låt oss värna om detta och rösta rätt på söndag!

I övrigt vill jag tacka Elisabeth Sandlund för din utmärkta utveckling av tidningen Dagen. Jag sörjer över att Du p gr av omorganisation och ägarfrågor byter roll och blir skribent och opinionsbildare istället! Men jag gläds över att Du är kvar även om vi inte alltid har samma åsikter. Men vem har man det med! Tack Elisabeth! Det blir spännande att följa Dagen och se vad som händer.

2 kommentarer:

Maja sa...

"Låt oss värna och arbeta för än en mer öppen och generös flyktingpolitik."

Vänsterpartiet, då. Bra, håller med om det.

Anonym sa...

Hi Oke, How about a coffee Saturday 1, Andrew (Ireland) +353 86 8092313