söndag 15 februari 2009

ICS

Jag parkerade bilen på parkeringen framför operan. Vi hade varit ute i skärgården hela söndagen - hustrun och jag. Vila var tanken och visst blev det vila samtidigt som jag förberedde föreläsning på Ersta-Sköndal om "kyrkan och uppgiften" - ett jätteämne med en jätteföreläsning... Nå väl, det är skönt att få sitta i stillhet och skriva och tänka.

Efter att vi lämnat bilen gick vi till en oas mitt emot Kungliga Operan. Oasen heter S:t Jacobs kyrka där ICS firar mässa varje söndag kl 18.00. ICS står för International Church of Stockholm och är ett samarbete mellan Stockholms stift och Engelska kyrkan ute på Djurgården. Prästen Nick Howe och ett antal ideella medarbetare från ICS´styrelse skapade en lugn och harmonisk miljö och vi firade S:t Sigfrid om vilken man inte vet så mycket ( i alla fall inte så mycket som är säkert). Det var en fin mässa - mitt i det ganska söndagskvällsstilla Stockholm. Jag vill verkligen rekommendera Dig att vara med en söndagskväll i S:t Jacob i ICS ´ mässa.

Vi var inte så många, men det viktiga vara att Kristus var där mitt ibland oss.

Inga kommentarer: